18/05/2009

BMW 1802 Ronde Régularité Roger Usclard


Roger Usclard de Saint Jean en Royans est une figure historique du Rallye Monte Carlo depuis des lustres, son garage Renault était l'étape obligatoire pour tous les passionnés de ce rallye, et a vu passer toutes les stars du rallye mondial d'hier et d'aujourd'hui. A la retraite, il reste toujours un fervent passionné d'autos de course. Ses amis ont décidé de lui rendre hommage en organisant une ronde de régularité en comité restreint. Lui même était concurrent en tant que co-pilote. Seules 40 autos étaient admises, nous avons réussi à nous inscrire pour faire un essai dans cette discipline.

Roger Usclard is a well know character from a little village in the Vercors Mountain (in the state of Drôme, roughly between Lyon and Grenoble), he is linked from decades and decades to the Monte Carlo World Rallye. Now retired, he used to be a Renault dealer in this small village which had welcomed the rally for years and years. His garage was the place where the most famous world rally drivers met before and during this mythic rally. Still involved in the motor racing action, his friends created for him as a tribute a small new regularity rally. Only 40 cars were allowed to compete, we managed to enter this new kind of racing for us.

La monture: (the beast!)

1802decovh2ldf

 

Notre 1802 avec un nouveau look a subi une bonne révision , changement des durits d'eau, contrôle des niveaux,...

Our 1802 sports now a new look, and went on a complete check up with new water hoses, new cooling fluid,...

Aurélien m'accompagne dans la 1802 (on remet ça quand?) Etant membres du club AVAC aussi, nous sommes accompagnés d'Alain avec sa Spitfire et de Fabrice son copilote d'un jour (toujours?!).

Aurelien will be the co-driver in the 1802 (which race next?) Members of the AVAC

as well, Alain joigned us with his Spitfire, and Fabrice will be his co-driver today (and for always?)

 

Rdv1ldf

Vue du parc

parc4ldf

Parc2ldf

 Here are the kind of sports car used for regularity here in France.

Contraste ! Une expo était organisée parallèlement, ces deux véhicules ne participaient pas au Rallye.

contrasteldf

 Very different cars ! Those where only exhibiting. The black one is a 205 Turbo 16 for our non european readers, it has been raced at the Rally Monte Carlo

 

La suite bientôt....

More pix next time ....

....la suite tout de suite...

next time is now...

356ldf

 Couleur peu ordinaire...

uncommon colour for a 356 around here..

AFFBYTldf

 

oups vite un sms....

The team at work !

aquadyane1ldf

 

Parce qu'il y avait aussi une animation sur le plan d'eau (sans nous...!) quelques Aquadyane étaient présentées, le mariage entre un canard et un bateau en somme. On a eu de la chance, ils auraient pu avoir l'idée d'utiliser une coccinelle..

Is it a bird, is it a plane, no it's an....Aquadyane ! Displayed at the show and on the nearby lake, an Aquadyane, made with a Citroën Dyane and a boat. Powered by the original tiny Citroën 2 aircooled 2 cylinders, strange to say the least ....Thanks a lot not to have used a VW Beetle ;-)

motaquadyaneldf

 

Et voici le monstre....

Unleash the power ....!

lomaxldf

 

Pour en finir avec les bicylindres asthmatiques, une Lomax, faut aimer ....

To quit with lawnmovers engined carts, here's a Lomax probably with no clean title to drive on our roads....

Ashleyldf

Grande première, une Ashley (sans freins?!)

Never seen before, and hard to find info on the net as well, it's an Ashley probably not in good shape in terms of braking !

cockpitldf

 

En route....La Spit d'Alain est juste devant ...

Power On ! Our team mate's Triumph is in front of us...

gt6ldf

Voilà une GT6 que nous retrouverons quelques semaines plus tard sur les routes ardéchoises lors d'une ballade de l'AVAC

gtimk1ldf

 

Une des plus belles Golf présente aussi dans le parc

Displayed on the fairground, this MK1 screams Old school rules again, shame for missing center cap though...

mgbldf

 

Celle dont la couleur nous a inspirés pour la restauration du projet Juva 4 Moondy..primrose yellow. A découvrir quelque part sur ce blog...

We took this colour sheme as a good reference for repainting the current Moondy project based upon a 1958 Renault Juva 4. Check on the blog for more info....Colour name is primrose yellow sometimes beige and sometimes yellow depending on the light.

mustangldf

 

..un jour je t'aurai !

When I grow old....

R5calbersonldf

 

Réplique ou bien?

Replica probably... often called skate boards here, they are legendary cars though pretty common some years ago. Thanks to their name Renault 5 Alpine, and also thanks to the french Rally legend Jean Ragnotti who drove them, their value increases day after day.

 

rodperfectldf

Un seul rod présent le Perfect Gang était bien là !

Very few hot rods exist in France, here's an example of a newstalgia one made by a well known rodders family .

tractionldf

Une réplique de voiture de course d'ovale, sur base de Traction Avant.

Supposed to be a vintage oval racing car made from a Citroën Traction Avant

15/05/2009

Karmann Ghia Projet

Un nouveau projet chez Vesco ! Il s'agit d'un coupé Karmann Ghia VW de 68 en piteux état...

A new vesco project, a 68 VW Karmann Ghia this time, not appealing to say the least...

KGsuisseLODEF

 

Voici la suite du puzzle!

 

Here are some parts of the scale 1 model kit !!

puzzlelodef

 

C'est mes yeux ou on dirait qu'il manque des bouts?

Have you ever seen a dead shark in the eyes?

KGrust16Lodef

Vu l'état, pas d'autre solution qu'un petit sablage...

cotesablldf

 La Pelle et la Bête !

Shark on the sand....

 Ah là aussi, on dirait qu'il manque un morceau !

Sand blasting time....seems more steel is missing !

AileARG1Lodf1

AileARDldf

La personne qui a sablé le Karmann a reconnu qu'il en avait vu et restauré des pires, l'espoir est revenu !

 

 According to the person sanblasting the body, he has seen and worked on Karmann having a lot more rust than this one !

faceAVLodf1

00:02 Écrit par VESCO dans Général | Lien permanent | Commentaires (1) | Tags : vw, old school, karmann ghia, cal look |  Facebook |

14/05/2009

Juva 4 Woody

Il n'y a pas que des autos "racing" chez VESCO.... Different from the usual racing stuff that Vesco members own

ProfilBlog

 

 

 

C'est une Juva de 58' Dauphinoise qui a été hot roddée il y a un moment déjà. Le toit a été choppé et l'arrière transformé en woody. Une motorisation décente a pris place, bien que lors de l'achat pas grand chose ne marche ! Elle a connu ses heures de gloire dans Nitro magazine au début des années 90. Elle a été achetée telle quelle, et suit une thérapie bien méritée. Au programme, remise en état des freins (ça peut servir!), changement de couleur (fini le cal look), et bye bye les roues tuning!This is a Renault Juva 4 from 1958 that has been chopped, woodied and modified by its previous owner and builder a long time ago. The tiny original four banger has been fired and replaced by a healthier one, though quite nothing works anymore (no brakes and electricity, engine doesn't run !) This car found some glory in the early 90's, with a report and pictures issued in Nitro french custom magazine. A Vesco member bought the car like this. It needed a new paint job, because it had some chips and dents. The idea was to wipp out the old cal look theme and give it a more traditional hot rod look, so new paint, new wheels. Btw which color will be the next one?

Carross1ldf

La voiture avait été bien restaurée par son précédent propriétaire, il n'a fallu que rattraper les quelques bosses et certains éclats de peinture, on voit ici le capot et la face avant solidaires.. Pas forcémment pratique,mais bon ...The builder of the car did a good restauration job, so only a few efforts went into the re-shapping of the body. We can have a look at the bonnet and the front valance that have been welded together "a la" flip front. Not very easy to work on the engine with this, but it's part of the french hot rod history isn't it?

Et la future couleur au fait? ...bientôt !

Et Hop !

 AVGPeintldf

C'est une teinte MG primrose Yellow utilisé chez Triumph et Jaguar... Elle varie du jaune au beige suivant la luminosité. Prochaine étape, changez les roulettes ! Humm, faudrait penser au freinage aussi, tiens...

Here we are ! it's called primrose yellow and shines from yellow to beige depending on the quantity of light. This colour is either used by MG or Triumph and even Jaguar. Outstanding effect and period perfect ! Next step is to get rid of those alloys ! euh what about fixing the brakes first?

profsunblog

 

Yellow !

 

23:01 Écrit par VESCO dans Général | Lien permanent | Commentaires (1) | Tags : custom, hot rod, woody, juva 4 |  Facebook |